Wysokiej jakości usługi to nie wszystko - jeśli nikt nie będzie wiedział o naszej działalności, to kokosów nie zarobimy. Warto zastanowić się nad różnymi formami promocji - możliwości jest naprawdę wiele.
Mailing to jedna z możliwości, po którą chętnie sięgają przedsiębiorcy. Czy warto akurat wybrać taką formę promocji? Dzisiaj krótki opis zalet mailingu.
Praktycznie każda osoba, która ma dostęp do sieci, posiada swoją skrzynkę e-mail, więc nawet szybka rachuba, daje nam całkiem pokaźną liczbę odbiorców. Potencjał e-maili został "odkryty" już dawno temu, jeszcze w czasach, gdy większość z nas nie miała dostępu do sieci. Według badań przeprowadzonych w USA (Datran Media), czy nawet na naszym rodzimym podwórku (CBOS) wynika, że marketingowcy uważają mailing za najskuteczniejszą formą dotarcia do klientów.
Dlaczego akurat mailing?
Mailing pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta - ma on sens, jeśli grupa docelowa została dobrze sprecyzowana. Przecież nie będziemy wysyłać oferty na np. copywriting emerytowi, który wprawdzie posiada skrzynkę e-mail, ale z sieci korzysta okazjonalnie. Budowanie bazy możemy zlecić komuś lub samemu ją stworzyć - będzie to wymagało od nas i pracy i czasu. Według mnie nie warto decydować się na zakup gotowych baz, co z tego, że np. oferują nam bazę, zawierającą 1,5 milion rekordów, skoro tylko niewielka część będzie dla nas odpowiednia. Więc, jeśli decydujemy się na zakup bazy to nie gotowej - profesjonalna firma, uwzględniając charakterystykę naszego przedsiębiorstwa i branży, powinna zbudować ją od podstaw.
Mailing daje nam bardzo szerokie możliwości - w jednej wiadomości możemy zawrzeć naprawdę bogaty przekaz. Skuteczna treść to bardzo ważny element mailingu. Kluczową rolę odgrywa tytuł, który powinien być zachęcający do otwarcia wiadomości - z tego co zdążyłam zaobserwować to bardzo wiele osób ma problem ze stworzeniem tytuły. Mnie nie zachęcają e-maile o tytule "Oferta", od razu takie wiadomości kasuję, bo czego właściwie to ma być oferta? Tytuł powinien być wstępem dla treści i ogólnie określać, z czym zwracamy się do odbiorcy. Gdy tytuł jest ok, należy pomyśleć nad treścią mailingu. Tekst zawarty w wiadomość nie może być za długi, ale w maksymalnie kilkudziesięciu krótkich zdaniach, powinien przedstawić mocne strony naszej oferty. W tym wypadku również lepiej zdać się na usługi profesjonalnej firmy - dobra agencja copywriterska potrafi nawet z kilku zdań stworzyć chwytliwą i przekonującą ofertę. Mailing to nie tylko tekst to również grafiki, nie od dziś wiadomo, że większość ludzi jest wzrokowcami, umieszczenie odpowiednich kolorów i obrazów wpływa pozytywnie na odbiór klientów.
Niewątpliwą zaletą mailingu jest praktycznie natychmiastowy dostęp do statystyk - w ciągu kilku minut możemy się dowiedzieć ile osób odebrało e-mail, czy kliknęło w link. Według danych Direct Marketing Association wirtualne wiadomości mogą generować zwrot nakładów na poziomie aż 4506%!
Według mnie warto zastanowić się nad taką formą promocji, bo plusy są oczywiste, ale zaznaczam, że mailing ma też pewne ograniczenia i nie jest to wskazana forma przy niektórych działalnościach.
Według mnie warto zastanowić się nad taką formą promocji, bo plusy są oczywiste, ale zaznaczam, że mailing ma też pewne ograniczenia i nie jest to wskazana forma przy niektórych działalnościach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Jeśli chcesz podzielić się swoim zdaniem: zostaw komentarz!