25.11.2013

Jakie nagłówki przyciągają klientów?

No właśnie, jakie nagłówki są w stanie skupić uwagę klienta na naszym tekście? Jak sformułować tytuł: posta, ulotki lub maila, by na pewno został przeczytany, a nie trafił do kosza lub został pominięty?
Nie jest to łatwe wyzwanie, lecz znawcy tematu copwyrtingu mówią zawsze, ze pisanie tekstów powinno się zaczynać od nagłówka i na nim powinniśmy skupić jakieś 90 procent uwagi.



Oto kilka zasad, jak pisać nagłówki:
Nagłówek powinien:

  • Zawierać pytania. Pytanie najłatwiej (moim zdaniem) zbudować.
  • Zawierać korzyść lub/i intrygować
  • Być nastawiony na klienta, to on ma się zainteresować ofertą a nie twoja firma…
  • Składać się z 5 do 7 słów. Generalnie im krótszy tym lepszy.
  • „ujawniać jakąś uniwersalną prawdę, nie tylko służyć sprzedaży” cytując jedną ciekawą książkę.
  • Jeśli to możliwe, powinien być duży i wytłuczony, polecam taż kolor czerwony
  • Spacje na końcu i trzy znaki
  • zapytania??? jeśli tworzymy pytanie
  • wykrzyknienia!!! jeśli twierdzenie.
  • Nie jest to reguła, od której nie ma wyjątków
  • Dobry nagłówek powinien wywoływać niepokój lub strach, śmiech, płacz, może też mówić o miłości. Umiejętnie grając na tych emocjach łatwo przyciągnąć uwagę, nie tylko nagłówkiem.
  • Słowa nagłówka mają być zrozumiałe, proste i bezpośrednie.
  • Zawierać haczyk. (Tak jak łowimy wędką ryby na haczyk, tak chcemy i mamy złowić klienta)


1 komentarz:

Jeśli chcesz podzielić się swoim zdaniem: zostaw komentarz!