16.09.2010

Strona internetowa firmy- jak stworzyć?

Nawet jeśli nasza firma jest mała, nie warto rezygnować z jej promocji w internecie. Idealnym rozwiązaniem jest założenie strony internetowej. 
Własna strona WWW budzi zaufanie klientów i wskazuje na nasz profesjonalizm.
Jednak nie każdy posiada odpowiednią wiedzę lub czas, by zagłębić się w język  html lub php Co zrobić w takim wypadku?




1. Tworzenie samej strony
Korzystanie z gotowego szablonu

Ponieważ nasza strona firmowa, oprócz samej strony, potrzebuje także miejsca na serwerze i hostingu- kupując je możemy skorzystać z gotowego projektu strony, w którym jedynie będziemy musieli umieścić potrzebne informacje. Istnieją także firmy, które udostępniają za darmo powierzchnię na e-wizytówkę firmy. Ich wadą jest jednak tymczasowość rozwiązania- taka strona może w każdej chwili zostać skasowana, a klienci nie będą mogli jej znaleźć. Są także serwisy, w których strony może stworzyć za darmo, a potem jedynie je skopiować. Gotowe szablony dostępne są również w internecie- zawsze możemy je importować i poprosić kogoś doświadczonego o drobne przeróbki.




Samodzielne tworzenie strony

Jeśli zamierzamy sami stworzyć stronę od początku do końca, a nie mamy o tym żadnego pojęcia- możemy skorzystać z dostępnych w internecie samouczków języka hmtl. W programie Word istnieje także opcja, która pozwala tworzyć strony bez zbytniego wysiłku.



Wynajęcie profesjonalistów

Jeśli chcemy mieć naprawdę profesjonalną stronę z gwarancją, że spełni wszystkie nasze oczekiwania- możemy wynająć firmę webmasterską. Jest to szczególnie wskazane przy tworzeniu sklepu internetowego lub gdy zamierzamy przyjmować zamówienia przez internet. Firmy często w ramach umowy oferują także pogotowie informatyczne, które w razie kłopotów naprawia błędy na stronie.


2. Zawartość strony

 Bez względu na wybrany sposób tworzenia strony- ważniejsze są informacje, które powinny się na niej znaleźć. Ze względu na typ branży zdecyduj, co wybrać:

  • dane firmy, lokalizacja, mapka z dojazdem
  • typ działalności lub usług,
  • formularz kontaktowy
  • regulamin świadczenia usług, sposób realizacji lub sprzedaży towaru
  • omówienie sposobu reklamacji usług lub towaru
Na swojej stronie warto także zamieścić:

  • zdjęcia- uatrakcyjniają stronę- mogą przedstawiać budynek, proces produkcji, wnętrze sklepu itp. (Pamiętajmy jednak, by nie były ułatwieniem dla ewentualnych złodziei lub  nie zdradzały naszych tajemnic handlowych)
  • najczęściej zadawane pytania- można utworzyć listę pytań i odpowiedzi, na jakie trafia się najczęściej w swojej pracy
  • porady, artykuły związane z naszą działalnością, osiągnięcia ( np wyróżnienia w konkursach dla firm itp), ciekawostki lub żarty (byle w dobrym stylu) związane z naszą branżą
  • strona o właścicielu- jego prywatnych pasjach itp. Tym sposobem można zdobyć część klientów. Do sklepu z częściami motoryzacyjnymi ludzie mogą zaglądać chętniej, jeśli wiedzą, że jego właściciel jest także fanem motoryzacji i bierze udział w amatorskich wyścigach. Ciekawe opisane swoich pasji-szczególnie tych związanych z działalnością firmy, pozwala zaprezentować nam się jako profesjonaliści.

3. Opublikowanie strony

Samo stworzenie strony nie oznacza jeszcze, że automatycznie pojawi się ona w internecie. Należy umieścić ją na serwerze. Odpowiednie informacje na ten temat możesz wyszukać tutaj.

4. Pozycjonowanie

Aby nasza strona przyniosła efekt potrzebne jest jej pozycjonowanie, które prowadzi do pokazywania naszej strony wysoko w wyszukiwarce. Inaczej nasza strona będzie pokazywała się dopiero na 15. lub 60. stronie wyników Google lub innej wyszukiwarki. Mało komu chce się przeglądać tyle stron. Dalekie miejsce w wyszukiwarce nie przyniesie nam klientów. Pozycjonowanie możemy zrobić sami- w internecie są poradniki na ten temat i można te wyszukać tutaj lub zlecić to profesjonalnej firmie.

5. Jak ma wymogi musi spełniać strona firmy

Te wymogi to:
  • czytelność i łatwość obsługi- nikt nie będzie się męczył z szukaniem informacji, jeśli konkurencja podaje na tacy
  • konkretne informacje- operuj liczbami, danymi i wykresami, nie używaj słowa "może", "w przybliżeniu", bo sprawiają, że twoja strona jest nieprofesjonalna
  • przejrzysta szata graficzna- unikaj pstrokacizny i nadmiaru bodźców
  • dostosowanie strony do grupy odbiorców- jeśli swoje usługi kierujesz do kobiet- im dedykuj swoją stronę, źle odebrane może być np oficjalne i sztywne słownictwo, gdy twoimi klientami ma być młodzież


Jeśli zainteresował Cię ten artykuł przeczytaj także:

Jak zaistnieć w internecie?

Darmowa reklama w internecie- blog firmowy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz podzielić się swoim zdaniem: zostaw komentarz!