Założenie bloga w dzisiejszych czasach nie stanowi wielkiego problemu- wystarczy wpisać w google "utwórz blog" (choćby klikając tutaj ). Potem jedynie musimy wybrać serwis, szatę graficzną, nazwę i zacząć pisać.
Własny blog może być ciekawą alternatywą dla firmowej strony internetowej lub innych metod promocji w sieci. Za prowadzenie bloga nie trzeba płacić, mamy pełną kontrolę nad jego treścią i w każdej chwili możemy go usunąć.
A co może znaleźć się w wpisach na blogu małej firmy? A choćby i o codzienne, zabawne zdarzenia, poglądy na "branżowe zagadnienia", polecane metody rozwiązań lub polityka firmy.
Przykładowo pani Mariola, która prowadzi własną kwiaciarnię, może prowadzić częściowo hobbystyczny blog o uprawie roślin doniczkowych lub florystyce, w treści przemycając informacje o tym, że jest właścicielką kwiaciarni. Może także utworzyć fotoblog, na którym będzie prezentować stworzone przez siebie bukiety i wiązanki oraz kwietne dekoracje, np. ślubne.
Pan Roman, właściciel małej firmy budowlanej, na blogu zamieszczać może swoje przemyślenia na temat np. techniki ytong, metod dociepleń lub dzielić się swoją ekspercką wiedzą.
Blogi tematyczne, prowadzone przez osoby posiadające wiedzę na opisywany temat, są chętniej czytane niż blogi "o wszystkim i o niczym". Zaintrygowany czytelnik, który dzięki nam uzyskał rozwiązanie swoich problemów, może zechcieć skorzystać z naszych usług. Nawet jeśli tego nie zrobi- pozytywne wrażenie, jakie wywołał nasz blog, może zaowocować późniejszymi poleceniami lub powrotem klienta.
Bloga wcale nie musimy pisać codziennie- wystarczy wpis raz na tydzień. Ważniejsze jest, by wpisy pojawiały się regularnie.
Jeśli więc masz pomysł na blog o swojej firmie- do dzieła!
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, przeczytaj także:
Blog ma jeszcze jedną zaletę - pozycjonuje się wyszukiwarkach znacznie lepiej niż zwykła, raz zrobiona strona. Wujek Google lubi regularnie aktualizowane strony ;)
OdpowiedzUsuńTo jest jest ważny punkt- bo większość ludzi nie ma pojęcia o pozycjonowaniu, zakładając swoją firmową i musi liczyć się ze sporym wydatkiem
OdpowiedzUsuńBlog firmowy to świetna sprawa. Dotyczy to niemal każdej branży. Po pierwsze budujesz wizerunek firmy - eksperta w danej dziedzinie - możesz udzielać na nim porad, wyjaśniać zawiłe kwestie itp. Blog będzie częściej aktualizowany niż strona www - tym samym lepiej wypozycjonowany - mamy więc darmową reklamę naszej firmy. Łatwiej promować w sieci (czy to za pomocą serwisów społecznościowych, czy for) ciekawe wpisy z bloga niż stronę www. Jeśli czytelnicy znajdą na blogu ciekawe artykuły, chętnie na niego powrócą. Blog to też kanał komunikacji z klientami (komentarze). Blog jest ciekawy, często aktualizowany, odpowiada na aktualne trendy w branży - ludzie postrzegają Twoją firmę jako lidera w branży i nabierają do ciebie zaufania.
OdpowiedzUsuń