16.09.2010

Jak zaistnieć w internecie?

Otwierając własną działalność warto pomyśleć o pozyskiwaniu klientów nie tylko poprzez tzw. marketing szeptany, lecz także zaistnieć w internecie. Jest na to kilka sposób, a wszystkie pozwolą skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów.

Własna strona? Stworzenie własnej strony wielu osobom może wydawać się skomplikowane- można zlecić to profesjonalistom. Zleceniobiorców wyszukać możemy przykładowo w serwisie Oferia. Jeśli mamy nieco pojęcia o informatyce lub zamierzamy się trochę poduczyć- warto skorzystać z ofert firm oferujących gotowe szablony stron przy wykupie domeny.
Własna strona rodzi jednak problemy, o których wielu początkujących użytkowników nie wie. Aby strona pojawiała się wysoko w wyszukiwarce Google, potrzebne jest jej pozycjonowanie. Polega ono przede wszystkim na linkowaniu swojej strony. Pozycjonowanie warto zlecić specjalistom lub zakupić program, który zrobi to nas.Więcej o własnej stronie poczytaj tutaj.




Fora tematyczne i lokalne
Promować swoją działalność gospodarczą można także na forach, o ile reklamy tego typu nie łamią regulaminu. Zawsze jednak można na forach poinformować np o konkursie, który nasz sklep prowadzi. Takiego postu administrator wyrzucić już nie powinien, a może stanowić on dobrą reklamę dla użytkowników danego forum. Najlepszym miejsce dla promowania swojej firmy są fora miast lub miejscowości, w których mieszkamy- gwarantują nam poinformowanie potencjalnych klientów.

Reklama na serwisach społecznościowych
Obecnie serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, oferują możliwość zamieszczenia reklamy swojej firmy. Reklamy takie są spersonalizowane i jako reklamodawcy precyzyjnie określić możemy do jakiej grupy społecznej mają trafić (np studenci, mieszkańcy określonego województwa, narzeczeni lub fani określonego produktu albo filmu). Częstotliwość wyświetlania się reklam i ich ilość pozwala także kontrolować koszty, jakie poniesiemy w związku z taką reklamą.

Książki adresowe i lokalizacyjne
To najprostsza i najtańsza metoda promocji w sieci. Swoją małą firmę za darmo dodaj do baz lokalizatorów i książek telefonicznych, dostępnych w internecie. Logowanie i dodawanie w większości jest bezpłatne. Do najbardziej znanych należą: zumi.pl, pkt.pl i panoramafirm.com.pl. Portale te gwarantują, że osoby szukające określonego typu usług w konkretnej miejscowości trafią właśnie na Ciebie.

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł, przeczytaj też:

Darmowa reklama w internecie- blog firmowy

Strona internetowa firmy- jak stworzyć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz podzielić się swoim zdaniem: zostaw komentarz!